Saturday, June 25, 2011

Majlis Bakal Bermula

Hari ini bakal berlangsungnya majlis Aqiqah bagi anak buah aku, A'idan. Majlis akan bermula dalam pukul 9 pagi (bagi saudara mara terdekat) dan 12 tengahari (bagi para tetamu). So seperti biasa banyak kerja yang harus dilakukan sebelum kita menganjurkan apa2 majlis sekalipun. Antara tugas aku ialah mengemas rumah, mencuci lantai luar rumah sebersih-bersih yang mungkin dan menguruskan perlatan dan perkakasan kenduri.

Semalam aku berpeluang pergi melihat sendiri kambing Aqiqah tersebut disembelih dan dilapah. Banyak juga info2 baru yang aku dapat melalui pengalaman tersebut. Dan berkaitan dengan bunting majlis pula, dukacitanya aku x dapat nak print bunting tersebut sebab gambar akan jadi pecah2 jika diprint dalam saiz tersebut. So apa yang aku mampukan hanyalah print atas kertas A4 sahaja (aku guna 4 kertas, dan cantumkan ia menjadi 1 supaya lebih besar). Jadi la kan daripada tiada langsung.

Beginilah rupa bunting yg x seberapa itu


p/s : sepatutnya arini aku berada di KL dan berkemungkinan besar dapat masuk TV dan paper
.
.

3 comments:

- Ms. Izyan - said...

anak buah yg 1st ke?? cm xcited lebiy je uncle die. hehe :D

D'Blaze said...

hehe ahah. tu yg excited tu...lol :)

Arizan Abdullah said...

aku dh tukar ke http://sinarnur2u.blogspot.com/..