Wednesday, September 17, 2008

Dekaranger VS Power Rangers SPD

YAAHAAA…today aku nak postkan sesuatu yg baru mengenai tajuk di atas. For ur information bagi sape2 yg xtau..siri Power Rangers (PR) yg disiarkan di TV tu sbenarnya adalah di ambil dari siri Super Sentai (SS) Jepun. Mat saleh cuma tukar pelakon dan jalan cerita je..yg lain hampir kesemuanya di ambil bulat2 dari footage SS, terutamanya babak perlawanan antara robot..mmg hampir 100% diambil dari SS.

Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan(biasa la tu)..bagi aku, SS kuat dari segi jalan cerita manakala PR plak pelakon yg hebat dan adegan morph yg menarik jika nak dibandingkan dgn SS. Memandangkan aku skrg ni tgh tgk SS Dekaranger dan dah tgk smpai habis PR SPD so aku nak kongsi la pendapat aku mengenai pelakon-pelakon setiap watak bagi kedua-dua siri. Antara 2 gmbar pelakon2 tu, yg mana gmbar dia ade tanda right tu maknanya yg aku suka la.

Ban VS Jack

Aku lebih suka Jack sbb dia lebih nampak mcm ketua daripada Ban. Ban ni mcm kelam kabut dan asyik menjerit-jerit x tentu pasal bila bercakap. Over acting le tu..Jack walopun pendek tp nmpak kool dan rmbut dia yg mahal tu dan Jack gak ade ability tembus dinding.(Senang le dia nak merompak,huhuhu). X silap aku Jack ni ade brlakon dlm crita Desperate Housewife. Tp ape2 pun x brmakna Ban x bagus lgsung..kadang2 dia pun betul2 menonjolkan ke’hero’an diri dia.

Hoji VS Sky


Aku lebih suka Hoji sebab dia betul2 kool dan anak jantan sejati. Paling pantang menyerah kalah dan hebat dalam ape2 benda pun..menembak,menyiasat,bertumbuk..dia ni digelar genius berusaha...mksudnya dia asalnya x terer..tp jd terer sbb rajin berlatih.Hoji gak selalu guna bahasa inggeris bila bercakap(tunjuk terer le tu). Sky plak x berapa menonjol..aku cuma suka dia sbb dia ade abiliti buat force field. Bunyi suara Sky mengingatkan aku pada Big Show WWE..xtau le nape..

Sen VS Bridge

Aku pilih Bridge sbb dia ni ade satu kelebihan berbanding Sen, iaitu perangai dia yg blur2 yg membuatkan dia ni antara kerekter yg buat kelakar. Yg lain plak Bridge ni same je ngan Sen, pandai membuat taakulan, bijak dan mempunyai ‘thinking pose’ yg same. Bridge juga ade ability tmbahan iaitu bleh mngesan aura org dan pndai dalam bidang mekanikal.

Jasmine VS Z

Aku rase korg xde masalah nak teka nape aku pilih Jasmine kan..tentulah sbb utama dia mmg cute..hehehe..dia seorang pndiam yg x byk ckap, sentiasa pakai glove..mula2 aku ingatkan sekadar untuk bergaya..rupa2 nya dia ni seorang Esper..iaitu org yg bleh baca fikiran org lain melalui sentuhan..so glove tu untuk mengelakkan dia terbaca fikiran org lain secara x sengaja. Abiliti dia ni sgt berguna semasa membuat siasatan. Z pula aku x minat sgt sbb peranan dia mcm x besar sgt..sekadar ade abilti yg bleh men’duplicate’ diri dia sendiri (mcm naruto).


Umeko VS Syd

Tentulah aku pilih Umeko kerana dia sgt kiut dan mcm budak2. Bukan sbb tu je, dia ni mmg sentiasa ceria n hyper active..kadang2 kelakar. Tp Cuma pelik mcmmana dia bleh terpilih jd polis sbb mcm x de ape2 kebolehan pun..Cuma bergantung pada nasib je. Syd plak kadang2 nmpak kool n kadang2 mengada-ngada. Tp abiliti dia paling best,ape2 objek dia pegang akan menukarkan tgn dia jadi material objek tersebut, kalo dia pegang besi..mknanya tgn dia jadi sekeras besi la.


Tetsu VS Sam

Mmg kena pilih Tetsu sbb Sam mcm x wujud je dlm crita, cuma tonjolkan diri pada episod terakhir..tu pun x smpai sesaat..ntah berapa dolar la yg pelakon tu dpt utk babak tu..huhuh. Selama ini dia dalam bentuk bola cahaya tanpa jasad je..


Doggie (Boss) VS Doggie (Comander)

Walaupun versi mat saleh anjing dia lebih hodoh dan menakutkan..tp aku lebih suka yg versi mat saleh tu. Sbb dia betul2 bergaya, garang, tegas, degil, keras kepala dan mempunyai kisah lampau yang sedih. Versi Jepun plak mcm terlebih comel plak. Cuma satu soalan je bermain di fikiran...mcm mane muka dorg bleh muat dlm helmet tu??!!! Ikut pndapat Naz, dorg parking hidung kat tepi..letih la kalo mcmtu..lol..

Swan VS Kat

Aku pilih Kat sbb dia cantik n brgaya..Swan pun sama cuma dia lebih kepada seorang makcik daripada seorang awek. Dua2 genius dalam menggunakan komputer dan mesin.



No comments: