Monday, December 22, 2008

Histeria

YAAAHAAAA....aku mula menulis blog lagi. Sejak akhir2 ni rajin plak rasenye nak menulis (sebenarnya menaip). Hari ni aku nak menceritakan tentang histeria. Korg pernah dgr tentang histeria?? Alaa...kalo kat asrama tu yg budak jerit2 tu.. tp yg aku nak katakan ni bukanla histeria yg betul2 terjadi tu, aku cuma nak bercerita tentang movie seram Histeria yg aku tgk kat pawagam baru2 ni. Aiii....byk sgt la plak aku p panggung minggu ni..poket pun makin kering..huhuhu..

Okla,lupakan tentang poket aku dulu, skrg aku nak crita la ckit2 aktiviti pada hari trsebut. Aku p CS kali ni dengan orang yg sama time aku tgk Cicak-Man 2, iaitu hero malaya, Nazerin dan Bro One5(bukan nama sebenar)..cuma kali ini ditambah dengan Korn(ni mmg name sebenar). Seperti biasa ktorg p naik bas...jimat duit ckit. Kali ni ktorg tiba di CS awal, so pas beli tiket tyangan pkul 3.40, ktorg pun jln2 tanpa tujuan dlm CS tu memandangkan jam baru pkul 3..antaranya melawat Inner City kat ctu. Byk gak brg dijual tp semua hanya boleh mencuci mata sahaja bila tiada fulus..huhuhuh.

Bila tayangan bermula, ktorg pun duduk la di seat masing2. Tapi kali ni ktorg x beli popcorn..malangnya time2 tu la mcm2 bau datang dari belakang,depan,kiri dan kanan(bukan bau kentut tau)..bau tersebut sungguh menyelerakan..ade bau burger,ade bau hotdog dan ade gak la terselit baru kentut kot..tp itu boleh dimaafkan. Perut yg tadinya kenyang menjadi lapar x trhingga,buktinya perut Bro One5 berbunyi kuat betul...lapar sgt agaknya. Sepanjang tayangan kami pun menahan lapar..rase mcm nak je ambik ckit popcorn dari org sbelah.

Pas abis tayangan, kami pun balik(sambil memikirkan nak makan). Berbalik kepada cerita Histeria, crita ni bleh tahan la..tp kurang elemen seram ckit. Sbb cara hantu tu bunuh org x ditunjukkkan dengan jelas..maybe sbb terikat dengan peraturan yg dikenakan bagi filem seram Malaysia. Plus maybe sebelum ni aku prnah tgk the making crita ni, so mcm dh x seram sgt bg aku sbb aku dh tau mcmana dorg buat semua adegan2 bunuh tu..menyesal plak tgk making ari tu, dh la Astro siarkan byk kali. Yg bagus plak bagi crita ni ialah make up dorg...mmg agak real dan dasyat la jgak...hebat betul makeup artis dorg..syabas!!Tp ape2 pun aku paling nak tergelak bila ade mamat dalam bilik tayangan tu menjerit marah(secara main2 la) bila adegan cium antara les tu dipotong...maybe sbb dia dtg tgk crita tu semata-mata nak tgk babak tu kot..so rugi la duit dia..hehehe. Bagi sape2 yg belum menonton..sila2 menonton..x rugi dan x untung sgt pun

Soo...ade sesape nak tolong memenuhkan poket aku semula???huhuhuhuh....

No comments: